
A helyi piacok és a közétkeztetés fejlesztését támogatja a Miniszterelnökség
Mintegy 12,6 milliárd forint keretösszeggel jelent meg 2017. február 16-án pályázati felhívás a helyi piacok infrastrukturális fejlesztésére, valamint a közétkeztetés javítására. A kiírásra önkormányzatok, non-profit szervezetek és egyházi jogi személyek nyújthatják be támogatási kérelmüket.

Az érintettek maximum 50 millió forint támogatást nyerhetnek fedett és fedetlen elárusítóhelyek, üzlethelyiségek, valamint piaci szolgáltatásokhoz szükséges helyiségek felújítására, kialakítására. Emellett a pályázat lehetőséget biztosít maximum 20 millió forint összértékig étkeztetéshez szükséges tálaló-, melegítő-, főzőkonyha, raktár, hűtőkamra fejlesztésére, kialakítására, illetve étkező helyiség férőhelyének bővítésére, konyhai gépek, berendezések és eszközök beszerzése.
A támogatás intenzitása 75, 85, 90 és 95 százalék között változhat.
A Vidékfejlesztési Program keretében megjelent pályázatra 2017. április 28. és 2019. április 30. között nyújthatók be a kérelmek a www.mvh.allamkincstar.gov.hu weboldalon. Az első értékelési szakasz 2017. május 29-ig tart. Az értékelési határnapokig benyújtott projektek együttesen kerülnek elbírálásra.
A Miniszterelnökség felhívja az érintettek figyelmét, hogy a pályázati felhívás részleteiről a www.szechenyi2020.hu weboldalon tájékozódhatnak.
(Miniszterelnökség)
Társadalmi egyeztetésen az Együttműködések támogatása a REL és a helyi piacok kialakításáért, fejlesztéséért és promóciójáért című felhívás tervezete
A rövid ellátási láncok, a helyi piacok létrehozása és fejlesztése, valamint a rövid ellátási láncok és a helyi piacok fejlesztésével kapcsolatos, helyi vonatkozású promóciós projektek megvalósítására.

A felhívás célja az ellátási lánc szereplőinek horizontális és vertikális együttműködése keretében a rövid ellátási láncok és a helyi, közvetlen értékesítési lehetőségek létrehozása és fejlesztése, valamint a mezőgazdasági termelők piacra juttatása által a jövedelmük növelése, amely megvalósítható a promóciós tevékenységek előmozdítása, és a közös projekttervre alapozott értékesítési csatornák kialakítása, fejlesztése segítségével. A tartós és strukturált termelői együttműködések feladata, hogy több éves, közös projekttervre alapozott, egyéni és közös értékesítési csatornákat megteremtő, az alkalmi piaci megjelenést, eseti promóciós akciókat meghaladó együttműködéseket alakítson ki.
Bővebb információ és a felhívás tervezet letölthető itt: