Egyházzene és Crossower, fesztiválok és bemutatók a Hatvani Kocsis Albert Zeneiskola 2012/2013 programsorozatában
Mindez persze nem fért volna el a zeneiskola kicsiny ám jól felszerelt otthonos épületében. A fesztiválokat és koncerteket - a hosszú évekre nyúló sikeres együttműködéseknek és barátságoknak köszönhetően - a Grasssalkovich Művelődési Házban, a Szent Adalbert Római Katolikus Templomban, az Ady Endre Könyvtárban, a Szent István Király Templomban, és Hatvan Város Főterén rendezték meg. Ebben a tanévben még a szükséges támogatást is sikerült - Hatvan Város Önkormányzatától, az Emberi Erőforrások Minisztériumától, a Nemzeti Tehetség Programtól és a Corelli-60 zenéért és Gyermekekért kh. Alapítványtól a vidéki viszonylatban külön-külön is súlyosnak számító négy projekthez - megszerezni.
Különböző értékek és hangsúlyok jelentek meg a találkozók során. Bár első látásra a szervezők barokk zene iránti elkötelezettsége tűnhetne fel, de teret kapott itt a dzsessz, a musical, könnyű és a még könnyebb zene is. Felcsendültek professzionális színvonalon megszólaltatott produkciók és helyet kapott az örömzene. Egymástól karnyújtásnyira és együtt játszottak országos és világhírű mesterek, diákok, tanárok, műkedvelők és profik.
A Hatvani Országos Zeneiskolai Barokk Fesztivál gyakorlatilag egy három korcsoportban meghirdetett - szólisták, kamaraegyüttesek és ifjúsági zenekarok számára létrehozott - országos verseny azzal a különbséggel, hogy itt minden hangszeres egyenlő eséllyel indul, csupán az életkor és a produkció színvonala számít. A fesztivált minden év decemberének első hetében rendezik meg, 80-90 egyéni és 30-40 csoportos produkció részvételével az ország egész területéről. A zsűri tagjainak meghívásánál fontos szempont volt, hogy a historikus előadók és a barokk zene mértékadó, ám modern hangszeres művelői egyensúlyban legyenek. A találkozót a győztesek gálahangversenye zárja hagyományosan a Szent Adalbert Templomban. A fesztivált a Corelli-60 Zenéért és Gyermekekért kh. Alapítvány támogatta.
Zenei értelemben a zeneiskola 58 éves működésének legnagyobb vállalkozása J. S. Bach János Passiójának hatvani bemutatása volt. Az előadás talpazatát alkotó Corelli Consort és barátaiból álló professzionális együtteseként már kipróbált Concerto60 kamarazenekar számára beláthatóan teljesíthető feladatot jelentett a mű előadása, viszont a kórus és a szólisták kiválasztása körültekintő mérlegelést igényelt. Végül Hatvan legpatinásabb énekegyüttese, a Stimecz András vezette Polifónia Vegyeskar vállalta a feladatot, a felkészülési időszakot minimálisan három hónapban határozva meg.
A május 17-én ötvenfős előadói apparátussal felcsendülő János Passió szólistái Kéringer László (evangélista - tenor), Pechan Kornél (Jézus és basszus áriák), Zilai Györgyi (szoprán), Dezső Sára (alt), Belkovics Zoltán (tenor) és Bnitzky Béla (Péter és Pilátus basszus) voltak. Közreműködött a Polifónia Vegyeskar és a Concerto60 kamarazenekar. A hangversenymester Csonka Gábor volt, vezényelt: Hargitai Géza. A hangversenyt az EMMI, Hatvan Város Önkormányzata és a Corelli-60 Alapítvány támogatta.
A János Passió előadását követő napon vette kezdetét a 60 órás I. Hatvani Zeneiskola Tehetségfesztivál, hat alkalomból álló zenekari kurzusaival, ahol a Concerto60 kamarazenekar tagjaival együttműködve 6 zeneiskolai tanuló kezdte meg a felkészülést a május 5-i programzáró gálahangversenyre.
Ugyanebben a két és fél hétben került sor Miller Lajos Kossuth díjas operaénekes, örökös operaházi tag, művészeti akadémiai tag 18 órás lebilincselő mesterkurzus sorozatára, Oberfrank Péter Liszt Ferenc díjas karmester és zongoraművész „hogyan kísérjünk énekeseket” című, nem csak diákoknak szóló előadására, Nagy János Erkel Ferenc díjas jazz zongorista jazz zongora- és kamarazene kurzusaira nemcsak zongoristák számára, Dracsay Ákos és Berényi Bea fuvola művészek kifejezetten fuvolások számára tartott sorozatára és Kállay Gábor ének- és furulyaművész barokk furulya- és kamarazene kurzusaira. A magánének, jazz zongora- és kamarazene, valamint fuvola mesterkurzusokat programzáró koncertek követték.
A fesztivál zárásaként május 5-én a Szent István Király Templomban 18.00 órától csendült fel: G. F. Händel Vízi zenéjéből a G-dúr szvit a Concerto60 és zenekari kurzusokban részt vevő tanulók közreműködésével, G. Pergolesi G-dúr fuvolaversenye Harmos Szilvia zeneiskolai növendék szólójával, A. Vivaldi C-dúr kettősversenye Kállay Gábor és Kállay Katalin furulyaszólójával, J. S. Bach h-moll zenekari szvitje Buda Adrienn fuvolaszólójával, A. Vivaldi „Szent sír” c. szimfóniája a Concerto60 előadásában, végül Vivaldi Nisi Dominusa Dezső Sára alt szólójával. A hangverseny koncertmestere Szabolcs, karmestere Hargitai Géza volt. A fesztivált az NTP, Hatvan Város Önkormányzata és a Corelli-60 Alapítvány támogatta.
A sorozat utolsó eseményét a Kreatív60 térzenefesztivál jelentette. A délelőtt 11-től este 7-ig tartó találkozón 13 együttes szórakoztatta népes közönségét a legkülönbözőbb stílusokat, műfajokat és formációkat felvonultatva. A crossower promenádfesztiválon zeneiskolások, tanárok, műkedvelők és hivatásos muzsikusok örömzenéléséé volt a főszerep. Felléptek ütő együttesek, alternatív akusztikus popzenekarok, fuvola- és fagott zenekarok, ifjúsági kamarazenekarok, és természetesen a térzenekoncertek hagyományos főszereplői, a fúvószenekarok. A hatvan főterén ötödik alkalommal megrendezett térzenefesztiválnak idén az időjárás is kedvezett. Az egész nap mintegy 200-220 zenész produkcióit kb. 300 fős közönség hallgatta. A fesztivált Hatvan Város Önkormányzata és a Corelli-60 Alapítvány támogatta.