Nyomtatás

Megújul a Bormarketing Bizottság

- .

Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter kezdeményezte a forgalomba hozatali járulékról szóló rendelet módosítását, melynek eredményeként egy új felépítésű Bormarketing Bizottság jön létre.

bor.jpgA hatékonyabb bormarketing érdekében Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter módosította a forgalomba hozatali járulékról szóló rendeletet.

A termelők jelenleg marketing célokra kötelező járulékot fizetnek minden Magyarországon forgalomba hozott bor után. A minőségi boroknál ez az összeg literenként 10, egyéb esetekben 5 forint. Jogos tehát az a termelői elvárás, hogy a befizetéseiket az állam eredményesen és hatékonyan használja fel.

Az elmúlt időszakban a bormarketing programok kidolgozása és végrehajtása megtorpant, a szakmai szervezetek közötti nézeteltérések egyre súlyosabbá váltak. A döntés előkészítésben részt vevő, javaslattevő Bormarketing Bizottság és a végrehajtásért felelős Agrármarketing Centrum /AMC/ között az együttműködés nem volt eredményes. Nyilvánvaló, hogy a támogatások rendszere felülvizsgáltra szorult.

Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter ezért kezdeményezte a hatályos rendelet módosítását, melynek eredményeként egy új felépítésű Bormarketing Bizottság jön létre. A tagokat a jövőben a miniszter nevezi ki borász- és marketing szakemberek közül.

A tárcavezető döntésével az állam fokozott felelősséget vállal a források hatékony felhasználásáért. A rendeletmódosítás értelmében átalakul az AMC és a Bormarketing Bizottság együttműködése is. A testület munkájában ezen túl részt vesz az AMC egy tagja is, aki a titkári teendőket látja el. Így az Agrármarketing Centrum nemcsak a végrehajtásért felel, hanem a döntéshozatalban, a javaslatok előkészítésében is szerepet vállal, ezért a két szervezet közötti együttműködés a jövőben hatékonyabbá válhat.

A tárca azt szeretné, hogy az egyértelmű felelősségi viszonyok megteremtésével a bortermelők érzékeljék a kötelezően befizetett járulékuk sikeres hasznosulását.
A minisztérium célja, hogy felgyorsítsa a bormarketing források eredményes felhasználását, a magyar bor piaci pozícióinak megerősítését.

A rendelet november 22-től hatályos.

Forrás: VM