Nyomtatás

HÍR védjegyet kapott az Aranyfácán

- .

A hétvégén rendezett díjkiosztó gálán, HÍR védjegyet kapott az Aranyfácán Product Kft, Hatvani Aranyfácán sűrített paradicsom terméke.

Immáron harmadik alkalommal rendezte meg az Agrármarketing Centrum a városligeti Vajdahunyad várban a Hagyományok-Ízek-Régiók (HÍR) programsorozatot. A HÍR-es Íznapok keretén belül rendezték meg azt a díjkiosztó gálát, amelyen átadták a 2010-ben nyertes magánvállalkozóknak, cégeknek a HÍR védjegyet. A címre, pályázni lehetett szigorú feltételek mellett. Az elvárások közé tartozott, hogy a cég dokumentált történelmi múlttal rendelkezzen, legalább 50 éves ismertsége legyen, hagyományosan állítsa elő az adott terméket, kötődjön az adott tájegységhez, előállításának legalább egy eleme speciális tudáson alapuljon.

aranyfacankezdokep.jpgAz Aranyfácán Product Kft., Hatvani Aranyfácán sűrített paradicsom terméke minden elvárásnak megfelelt így jogosulttá vált a HÍR védjegy használatára, amit természetesen a terméken, annak csomagolásán, illetve más kapcsolódó reklámanyagokban is feltűntethet.

A HÍR gyűjteményben szereplő termékleírások, a magyar nemzet kincsei, a Magyar Köztársaság, illetve ezen belül a Vidékfejlesztési Minisztérium kizárólagos tulajdonát képezik.

A díjkiosztó gálán elhangzott, hogy a hazai élelmiszer feldolgozó ágazat fellendülőben van, és fontos lenne, hogy kellő mennyiségben jussanak a piacra a termékek a kistermelőktől. Garai Zoltán a Vidékfejlesztési Minisztérium főosztályvezetője elmondta, hogy az élelmiszer egy bizalmi cikk, és jó lenne, ha egyre több termelő adná az arcát a termékeihez. - Hirdessük közösen, hogy a magyar élelmiszer ellenőrzött, biztonságos és kiválóan hagyományos minőségű. Így Magyarország újra Európa éléskamrája lehet.

A rendezvény után Stolczenberger Róbert az Aranyfácán Product Kft. kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy terveik között szerepel, hogy Hatvan város és környékén újra meghonosítsák a paradicsomtermelést, lehetőséget adva ezzel az itt élő gazdálkodóknak is. A védjegy elnyerése fontos volt a cégnek, hiszen így nagyobb piacot tudnak szerezni az előállított termékeknek, szélesebb körben tudják reklámozni azt.

forrás: Hatvan Online